fredag 21 juli 2017

Športové boháči budúcnosti? Bouchardová, Neymar aj "nový Woods"

To načasovanie pôsobilo úsmevne.

Len pár dní po tom, čo londýnsky magazín SportsPro menoval tenistku Eugenie Bouchardová športovkyňou s najväčším marketingovým potenciálom, vypadla na grandslamovom Roland Garros už v 1. kole.

< p> Ešte o niečo viac si pokazila už tak mizernú sezónu. Rýchla prehra tiež znamenala, že vypadla z elitnej desiatky rebríčka.

Jej bilancia teraz činí 7 výhier, 11 porážok. Kdekto sa preto divil: Táto žena že má byť budúca hviezdou marketingu, a teda aj zárobkov? A čo Federer, Djokovič či športové giganti z iných odvetví?

Lenže výskum SportsPro sa pozerá najmä do budúcnosti, konkrétne s výhľadom troch rokov.Dôležitý je pre neho vek, veľkosť domáceho trhu u športovcov, charizmu, ocho ta sa prezentovať, atraktivita pre mainstreamový trh a "pomer cena / výkon", teda ako sa investované peniaze oplatí.

A Bouchardová, napriek súčasnému trápenia , má stále veľmi dobré vyhliadky. Stále sa objavuje na obálkach časopisov, minuloročné úspechy jej vyniesli rad lákavých kontraktov.

Stále jej je ešte len 21 rokov, čoskoro sa môže medzi úplnú elitu vrátiť.A aj keby už nikdy nehrala grandslamové finále tak ako vlani vo Wimbledone, s pohľadnú tvárou sa v nablýskanom svete reklamy nestratia.

Tiež u ďalších hviezd v rebríčku hral okrem nepopierateľného talentu výhodu ich vek: u brazílskeho futbalového kúzelníka Neymara (23 rokov) či amerického golfistu Spieth (21), považovaného za nástupcu Tigera Woodsa.

Čechom by asi vládol Berdych

Inokedy zase výskum zohľadnil efekt, ktorý môže mať pre športovcov úspech na vrcholnej akcii pred domácim publikom.Aj preto skončila štvrtá americká plavkyňa Missy Franklinová, ktorá by mala byť jednou z hviezd Ria 2016.

Áno, síce nepôjde o hry priamo v USA, avšak po dlhšej dobe budú v "americkom" časovom pásme, aj preto plánuje stanice NBC urobiť z Franklinovej hlavnej tvár olympiády. Podobnú šancu môže využiť aj britská sedembojárka Katarina Johnsonová-Thompsonová, ktorú rok po Riu čaká svetový šampionát v Londýne.

Ako by si viedli Česi? Možno len špekulovať, pretože tvrdá dáta teraz k dispozícii nie sú. "A všeobecne sa marketingová hodnota ťažko určuje, pretože pre každú značku má hodnotu niekto úplne iný," myslí si Marek Tesař, marketingový riaditeľ Českého olympijského výboru. "Možno Jágr sa hodil Sazke, ktorá potrebovala niekoho dôveryhodného.Procter & amp; Gamble chce mamičky: Emmons či Špotáková. U detí môže veľmi dobre fungovať Hra dílek, Samková, Pančochová…"

Ak by sme napriek tomu skúsili nájsť najväčšou českou marketingovú hviezdu súčasnosti, bol by jej zrejme tenista Tomáš Berdych. Je úspešný v populárnom športe, drží sa na vrchole dlho, aktívne sa prezentuje na sociálnych sieťach. Aj preto o neho prejavila záujem globálna odevné značka H & amp; M, ktorá ho už cez dva roky oblieka.

Tomáš Berdych

"Myslím, že v Česku jeho vnímanie nie je ideálne, ale v súčasnej dobe na tom začína pracovať, "hovorí Tesař. "Prospievajú mu úspechy v Davis Cupe a jeho vzťah s pohľadnú modelkou.A vie dobre pracovať so sociálnymi sieťami. "

Je ale otázkou, ako dlho sa ešte na vrchole udrží, v septembri mu bude tridsať. Inej českej superhviezdy Jaromírovi Jágrovi ubližuje fakt, že nerobí globálny šport. A vek (43), pochopiteľne. Potenciál tak majú skôr jeho mladší hokejoví kolegovia Jakub Voráček či Tomáš Hertl .

Medzi futbalistami vyčnieva - iste, brankárska hviezda Petr Čech. "Problémom mnohých iných špičkových hráčov je, že nemajú veľký záujem o tunajší trh, pretože sú dostatočne uspokojení kluby. Čiech je výnimkou, za neho aktívne vystupuje jeho agent, "mieni Tesař. Mladíci ako Kadlec či Kadeřábek dostanú veľkú šancu sa ukázať na nadchádzajúcom európskom šampionáte do 21 rokov.

Nemožno podceňovať ani zimné športy.V uplynulej sezóne žiarila biatlonistka Veronika Vítková. "Pekná, mladá, veľa sa posunula vo vyjadrovaní," tvrdí Tesař. Snowboardová olympijská víťazka Eva Samková má potenciál oslovovať mladých. "Naopak mám pocit, že nikto nepracuje s príbehom Sáblíkovej, ktorá pritom vstúpila medzi legendy českého športu," hovorí Tesař.

Ako ale dokazuje prípad Bouchardové, samotná športová forma nemusí až toľko znamenať…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar